HET ONTSTAAN
Vanaf begin jaren 80 werd Dolf Oosterhoff (de opper-DOPper), na jaren actief te zijn geweest in de muziekscene, de stagemanager van de Golden Earring op nationale en internationale tours. In deze jaren werkte Dolf samen met talloze licht-, geluid- en rigging-bedrijven als Focus, Ampco Flashlight, RhinoRigs en deed als stagemanager veel Ahoy shows van artiesten als Lee Towers, Anita Meijer en René Froger.
Ook het North Sea Jazz Festival was, met alle wereldsterren, tien jaar lang een uitdaging die hij met beide handen aangreep. De verschillende branches waarbinnen Dolf werkzaam was breidde steeds meer uit. Naast de muziek- en evenementen- werd Dolf ook actief in de theater-, musical- en televisiebranche. Hier merkte hij op dat bijna iedere productie een tekort had aan flexibele crew. Inmiddels had Dolf, naast een hoop ervaring als stagemanager, een breed netwerk opgebouwd van crew voor theater en evenementen. Gedreven om een oplossing te bieden voor het tekort aan tijdelijke en technische roadcrew, besloot Dolf een crewservice als officieel uitzendbureau te starten. Zo werd Dolf Oosterhoff Productions (DOP Crewservice) in 1986 de eerste officiële crewleverancier in Nederland van flexibele, technische crew en stagehands voor de evenementen- en theaterbranche.
Tegenwoordig, ruim 35 jaar later, verzorgd DOP nog steeds professionele crew op flexibele basis en voert zelfs delen van producties zelfstandig uit via DOP Projects, door middel van het aannemen van projecten. Dit alles met een nog even grote passie voor evenementen als in de begindagen, een zeer brede branche-expertise, een sterk team om hem heen en bovenal een uitgebreide poule van ervaren, enthousiaste en flexibele technische crew en stagehands.
KWALITEIT
Door ruim 35 jaar aan ervaring in de theater- en evenementenbranche weet DOP als geen ander de personeelsbehoeften van onze klanten te begrijpen en hierin deze van een passende oplossing te voorzien. Iedere productie is anders en zo ook de hiervoor noodzakelijke crew en diens expertisen. Hierom letten wij niet alleen op de gewenste crew die onze klanten aanvragen, ook het gewenste resultaat stuurt ons wanneer we de juiste persoon/personen koppelen aan een productie.
Ons uitgebreide bestand van technische crew beschikt over de benodigde certificaten, heeft vaak een gedegen opleiding in de podium- en evenemententechniek gevolgd en beschikt daarnaast over jarenlange ervaring in verschillende branches. Hierom is het mogelijk om voor iedere productie de geschikte technische crew te leveren en hiermee de betreffende productie kwalitatief perfect te ondersteunen.
VEILIGHEID & BETROUWBAARHEID
Bij DOP staat veiligheid voorop. Wij voeren een actief veiligheidsbeleid door het houden van toolboxmeetings, projectevaluaties, VGW overleggen, startwerkinstructies, TRA’s (Taak Risico Analyse), voorlichting over LMRA’s (Last-Minute Risico Analyse) etc. Wij begrijpen dat veiligheid een belangrijk onderdeel is van de ervaring die onze crew heeft met het werk dat ze doen. Een veilig gevoel begint bij een goede voorbereiding op mogelijke risico’s en een veilig gevoel is belangrijk voor het werkplezier. DOP stimuleert het halen van de VCA certificering bij haar crew door het ter beschikking stellen van VCA-lesmateriaal en het organiseren groepsexamen op centrale locaties.
Om de kwaliteit van onze veiligheidsmaartregelen te waarborgen, laten wij ons toetsen door onafhankelijke keuringsinstanties doormiddel van (half-)jaarlijkse inspecties. Het resultaat van deze inspanningen is dat wij al jaren een VCA**- en een VCU-certificering hebben.
Wij zijn een betrouwbaar bedrijf dat zich inzet voor de belangen van onze werknemers. Daarom zijn wij aangesloten bij de NBBU, de Nederlandse Bond van Bemiddelings- en Uitzendondernemingen. Dit betekent dat wij ons houden aan de NBBU-cao en dat onze medewerkers kunnen rekenen op goede arbeidsvoorwaarden en rechtsbescherming. Ook op deze pijler worden wij onafhankelijk getoetst met het resultaat dat wij het SNA-keurmerk (NEN4400-1) mogen voeren.
Bij DOP Crewservice vinden we het belangrijk om langdurige relaties op te bouwen met onze klanten, gebaseerd op vertrouwen, begrip en samenwerking. We blijven ons inzetten om een betrouwbaar en professioneel bedrijf te zijn, dat altijd streeft naar de hoogste kwaliteit en tevredenheid van onze klanten.
FLEXIBEL
Wij begrijpen dat dynamiek en flexibiliteit onontkoombare eigenschappen zijn van de evenementen- en theaterbranche. Daarom zit deze flexibiliteit ook in het DNA van DOP. We begrijpen dat de behoeften van onze klanten kunnen veranderen en dat er soms onverwachte situaties kunnen ontstaan. Daarom denken we graag mee met onze klanten om (op korte termijn) de juiste crew te leveren.
Onze uitgebreide database met professionele crew stelt ons in staat om snel en efficiënt te reageren op de wensen van onze klanten. We zorgen er altijd voor dat we de juiste persoon voor de juiste taak selecteren, met de juiste vaardigheden en ervaring. Of het nu gaat om het installeren van licht-, geluid-, en videoapparatuur, het bouwen van decor of het leveren van een extra paar sterke handen, we hebben altijd de juiste crew voor de werkzaamheden.